Skandinavci vole žene

IMG_20160620_231821@bythewaysweety

Želim da podelim sa vama nešto vrlo važno, tiče se mode (znate kako se kaže sharing is carring), pa ako je volite (modu) kao i ja onda je ovo priča za vašu dušu, koju započinjem zaključkom da Skandinavci vole žene, ali stvarmo. Hm, kako sam do njega došla? Evo ovako.

IMG_20170721_224303_119@bythewaysweety

U našoj radnji “Cream of Scandinavia Belgrade”, u ulici Gospodar Jovanova broj 35, iznad ulaznih vrata stoji veliki print sa porukom Live & Love, ušuškanom u listove tropskog bilja. I verujte mi na reč, on ne stoji tu tek tako, već da nas, odnosno vas podseti da je živeti dobar život, u stvari, vrlo jednostavno. Pitate se, kakve veze ovo ima sa ženama i modom? Velike. Skandinavci dizajniraju odeću tako da skoro svaki komad može biti deo svakodnevne ili elegantne kombinacije, svejedno, a to kako će one biti osmišljene zavisi samo od vas – vašeg ukusa i vaše želje. Zar ne čitate poruku: budite slobodni, živite život onako kako vi to želite i zaslužujete, budite jedinstveni – dajte sve od sebe da prosto budete? To je tajna zavođenja skandinavskih dizajnera. Ako niste shvatili objasniću vam to na jednostavniji način: navešću vam tri razloga zbog kojih se ja najčešće odlučujem za garderobu sa njihovim potpisom.

IMG_20170721_225052_685@bythewaysweety

Originalan dizajn. Ma da, kako da ne, pomisliće mnogi i prevrnuti očima, a kako i ne bi kada živimo u svetu dupke punom originala – toliko je sve originalno da se i sam pridev – originalan – zbunio, postao smušen i depresivan, i eno ga kako tetura po ulicama metropola sav izbezumljen i iznemogao od gladi uprkos originalnim sendvičima koji se služe na svakom ćošku u kafeima na čijem je originalnom enterijeru, kao i originalnom meniju radio čitav tim isto tako originalnih autora. Ne dramim, samo se igram rečima.

IMG_20170809_203435_250@bythewaysweety

Dakle, Skandinavci i originalan dizajn. Severnjaci imaju svoju interpretaciju trendova. Nekako, kod njih je sve malo drugačije, što se meni, lično, mnogo sviđa. Evo, ovog leta jedan od modnih imperativa je bio look like a boho girl – must have su bile lagane, lepršave mini i maksi haljine sa cvetnim ili retro printom, pa one ukrašene čipkom, čipkom i još više ukrašene čipkom, i naravno pocepane farmerke sa cvetnim vezom. Međutim, kod severnjaka je ovaj trendi NeoHippie look posebnije osmišljen…imaju li to oni širu sliku?

IMG_20170819_222456_779@bythewaysweety

Evo primera. Brend “Cream” je ove sezone izašao na  tržište sa prslukom “Mail Waistcoat” u nijansi “Dusty Rose” (ne zamerite mi, namerno pišem na engleskom jer ne mogu da odolim originalnim nazivima kreacija i boja), a reč je o modelu u pastelnoj prljavo roze nijansi, ukrašenom štepovima obrubljenim kratkim resicama i sa čipkom na leđima. Taj isti prsluk, sa kosim džepovima, koji ide znatno ispod struka zbog čega se može nositi i kao tunika i kao haljina (multitasking komad, zar to nije ono što nam treba?) podseća na strukirani prsluk muškog odela čime je na vrlo diskretan način dobio notu elegancije. Divno! A, zahvaljujući jednostavnoj izvedbi on se može nositi i u kombinaciji sa farmerkama i gumenim čizmama bez problema. Eto zašto ja punim garderober odećom severnjačkih magova – uče nas lakoći življenja.

IMG_20170819_222708_638@bythewaysweety

Prirodni materijali
Skandinavci u većini slučajeva koriste materijale proizvedene od organski gajenog pamuka i drugih biljaka kao što su lan, bambus i konoplja, što znači da su prilikom dozajniranja garderobe u fokusu ne samo funkcionalnost i udobnost modela, već i briga za očuvanje životne sredine. Živela eko – frendli moda!

IMG_20170819_222919_269@bythewaysweety

Ne “pržim kartcu”
Ko kaže da mu nije bitno koliko je novca potrošio za komad garderobe na koji je “odlepio”, pa mislim da govori neistinu, najblaže rečeno, jer niko nema platnu karticu koja se sama puni, zar ne? U to ime navodim i treči razlog zbog koga mislim da Skandinavci vole žene. Ne samo da nam tolerišu to što umemo da navalimo na slatkiše (kreiraju garderobu u kojoj uprkos višku kilograma izgledamo više nego dobro), nego nas drže stalno u plusu na bankovnom računu: ako želite da kupite komad ili dva iz njihovih aktuelnih kolekcija u našoj radnji, nema potrebe da se bavite osmišljavanjem strategije “orobljavanje banke”. Naprotiv: keep calm. Hoću da kažem da su cene modela više nego povoljne, nema “padanja u nesvest” i nesanice, griže savesti, i najlepše od svega, nema kinjenja sebe zbog “greške”, jer nje sa skandinavskim brendovima nema.

IMG_20170722_091553_647@bythewaysweety

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s